Przejdź do głównej zawartości

Wyprawa NORDHEIM 1388 - MORASKO 2015

W listopadzie 2015 studenci 3 roku etnologii, w ramach zajęć "Antropologia wsi" rozpoczynają realizację projektu pt. NORDHEIM 1388 – MORASKO 2015. To projekt o charakterze badawczym, którego celem będzie zebranie informacji dot. kształtowania krajobrazu wsi kulturowego dawnej wsi (obecnie osiedla) Morasko (niem. Nordheim). Ten rok akademicki jest pierwszym w naszej nowej lokalizacji, na Morasku. czas zatem i poznać najbliższą okolicę i zastanowić się nad przekształceniami krajobrazowymi. 
Studenci pracują w 4 grupach tematycznych:

  • GRUPA 1 – KRAJOBRAZOWO-DOKUMENTACYJNA
  • GRUPA 2 – HISTORYCZNO-ARCHIWALNA
  • GRUPA 3 – SPOŁECZNO-KULTURALNA
  • GRUPA 4 – IDENTYFIKACYJNA

18 listopada 2015 roku o godzinie 9.30 spod siedziby naszego Wydziału wyruszyła ekipa badawcza. Pokonując potok, drogi polne i śródleśne, błoto oraz wietrzysko dotarliśmy do centrum dawnej wsi Morasko, po drodze ustalając kierunki naszych poszukiwań i sposoby dotarcia do informacji. W kolejnych miesiącach badacze będą powracać w teren i gromadzić materiał badawczy.

A oto krótka fotorelacja z dzisiejszej wyprawy:
Uczestnicy wyprawy NORDHEIM 1388 - MORASKO2015

 W kierunku Moraska podążaliśmy skrajem lasu...
 ...jak i drogami i chodnikami.
 Po drodze mały przystanek na przystanku w sąsiedztwie siedziby Rady Osiedla Morasko-Radojewo
 ...a celem było centrum wsi z pałacem...
...i kościołem.
Wracaliśmy ul. Huby Moraskie...
 w pięknych okolicznościach przyrody i ...
...w towarzystwie rosochatych wierzb.
 By na końcu przekroczyć rwącą rzekę...
...i spóźnić się na zajęcia ;-)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Praktyki w Muzeum w Szreniawie - edycja wiosenne

W ramach współpracy z Narodowym Muzeum Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie (gm. Komorniki) istnieje możliwość odbycia praktyk w semestrze letnim. Uczestnicy mają okazję zdobyć określone umiejętności w zakresie edukacji muzealnej oraz organizacji pracy zespołowej podczas imprez cyklicznych związanych z działalnością placówek muzealnych, jak warsztaty dla dzieci i młodzieży w ramach tzw. pokazów wielkanocnych (semestr letni). Kto może uczestniczyć i w jakim trybie? 1. TRYB 1: jako zaliczenie obowiązkowych praktyk Studenci lat I-III LIC – w ramach „Praktyk w instytucjach kultury” Studenci II roku SUM – w ramach „Praktyk zawodowych” 2. TRYB 2: jako dobrowolne uczestnictwo w ramach samodzielnego zdobywania doświadczenia zawodowego (każdy otrzymuje zaświadczenie o odbyciu praktyk) Gdzie, jak i kiedy odbywają się praktyki? Muzeum w Szreniawie, dojazd pociągiem lub autobusem z pętli na Górczynie. Każda praktyka trwa 5 dni (poniedziałek-piątek), w g

Edukacja regionalna w Przysiersku

Na zajęciach fakultatywnych "Edukacja regionalna" omawialiśmy program zajęć pt. E DUKACJA REGIONALNA DZIEDZICTWO KULTUROWE W REGIONIE.PROGRAM DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM , który przygotował zespół nauczycieli ze Szkoły Podstawowej im. dra Floriana Ceynowy w Przysiersku na Kociewiu.Program jest dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum, powstał w 2001 roku. I postanowiliśmy napisać do szkoły mejla, że program się nam naprawdę podoba, ze gratulujemy i w ogóle. Mejla zredagowała Ola Dzik, a brzmiał on następująco: Szanowni Państwo, Piszę do Państwa w imieniu studentów Etnologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W tym semestrze uczestniczymy w zajęciach dotyczących edukacji regionalnej, prowadzonych przez dr Annę Weronikę Brzezińską. Na zajęciach tych skupiamy się na roli edukacji o regionie i miejscu pochodzenia, a także dowiadujemy się jak planować zajęcia związane z regionalnością. W celu poszerzenia naszej wiedzy teoretycznej, sięgnęl