SEMINARIUM MAGISTERSKIE,czwartek godz. 12.45-14.15, sala. 2.20
DR HAB. ANNA WERONIKA BRZEZIŃSKA
DYŻUR: wtorek 11.00-12.30, pok. 2.29
KONTAKT: annaweronika@op.pl; awbrzez@amu.edu.pl
Do pobrania - SYLABUS
Zadania domowe w semestrze LETNIM:
na zajęcia 01.03:
na zajęcia 05.04:
Forma zaliczenia w semestrze ZIMOWYM:
DR HAB. ANNA WERONIKA BRZEZIŃSKA
DYŻUR: wtorek 11.00-12.30, pok. 2.29
KONTAKT: annaweronika@op.pl; awbrzez@amu.edu.pl
Do pobrania - SYLABUS
Zadania domowe w semestrze LETNIM:
na zajęcia 01.03:
- na czym polega analiza SWOT
- zapoznać się ze stroną
- przygotować 3 sposoby graficznej prezentacji relacji zachodzącej między pojęciami
na zajęcia 05.04:
- Karolina - przygotować tabelkę dot. badaczek i badaczy folkloru w Polsce i poza nią (daty, publikacje, badania)
- Bartek - zebrać 20 pozycji z literatury dot. "5 stron" oraz zebrać literaturę dot. "analizy dyskursu prasowego", zarchiwizować artykuły dot. szczepień razem z komentarzami z portalu epoznan.pl za lata 2013-2018
- Ola - sporządzić katalog badaczek i badaczy zajmujących się edukacją regionalną i muzealną, z podziałem na dyscypliny (tytuły publikacji, daty, badania, tematyka)
- przygotować prezentację (wspólnie) dotyczącą rodzajów narzędzi badawczych oraz zalety i wady + sposoby analizy danych zebranych za ich pośrednictwem
- wspólnie się zastanowić jakie narzędzia dla kogo będą najlepsze (1 osoba = 1 slajd)
- przynieść swój konspekt WYDRUKOWANY JEDNOSTRONNIE i najlepiej czcionka 14 pkt
- opis grup badawczych + dobór próby badawczej + uzasadnienie
- dobór narzędzi badawczych do każdej z grup + uzasadnienie
- Ola - historia badań nad ręcznikiem bielskim (10 stron)
- Bartek - historia ruchu antyszczepionkowego w Polsce (10 stron)
- Karolina - historia Zespołu Szamotuły
- przygotować propozycje POSTERA
- widzimy się na zajęciach dopiero 17 maja
- Tradycyjna kulturowa ludowa i jej transformacje, w tym inspiracja wzornictwem i rzemiosłem tradycyjnym
- Polska sztuka ludowa i rękodzieło artystyczne: twórca i środowisko
- Etnodizajn – inspiracje we wzornictwie przemysłowym i modzie współczesnej
- Ochrona niematerialnego dziedzictwa kulturowego w kontekście postanowień Konwencji UNESCO z 2003 roku
- Pamięć i niepamięć w krajobrazie wiejskim i miejskim, stosunek do dziedzictwa kulturowego na terenach o przerwanej ciągłości kulturowej
- Działalność instytucji kultury z uwzględnieniem społeczności wiejskich i małomiasteczkowych
- Regionalizm i kultura regionalna: upowszechnianie kultury regionalnej, współczesny ruch regionalny
- Edukacja regionalna i kulturalna: nauczanie o dziedzictwie kulturowym regionu
- Aktywizacja społeczności lokalnych: projekty aktywizujące społeczności obszarów wiejskich i małomiasteczkowych
- WAŻNE: przygotowywana pod moim kierunkiem praca magisterska powinna opierać się na samodzielnie zaprojektowanych i zrealizowanych badaniach terenowych z zastosowaniem metod jakościowych
Forma zaliczenia w semestrze ZIMOWYM:
- Prezentacja założeń pracy magisterskiej
- Wykonanie kwerendy bibliotecznej, wg APA
- Recenzja 1 książki
- Dopuszczalne 2 nieobecności
Forma zaliczenia w semestrze LETNIM:
Polecam:
Bestiariusz konferencyjny
Warsztat badacza
J. W. Creswell (2009). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Zadania domowe w semestrze ZIMOWYM:
na zajęcia 9.11:
- Przygotowanie i prezentacja postera
- Przygotowanie planu badań terenowych
- Przygotowanie narzędzi badawczych i przetestowanie ich
- Przygotowanie notatek ze źródeł internetowych i tradycyjnych
- Napisanie 1 rozdziału
- Dopuszczalne 2 nieobecności
Polecam:
Bestiariusz konferencyjny
Warsztat badacza
J. W. Creswell (2009). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Zadania domowe w semestrze ZIMOWYM:
na zajęcia 9.11:
- przeczytać Rozdział I "Wybór typu projektu badawczego" (s. 29-47, z książki J. W. Creswell (2009). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- zrobić ćwiczenia nr 1 i 2 ze strony 46
- prezentacja dot. obserwacji (rodzaje, elementy, potencjał, wady)
- wybrać książkę do recenzowania (6 tys. znaków ze spacjami)
- recenzja książki (6 tys. znaków ze spacjami) - przynieść wydruk!
- bibliografia - kwerenda czasopism: Lud, Etnografia Polska, Konteksty. Polska sztuka ludowa, Literatura ludowa, Zbiór Wiadomości do Antropologii Muzealnej, Kultura i społeczeństwo, Przegląd socjologii jakościowej - zapis w systemie APA
- przeczytać Rozdział II "Przegląd literatury" (s. 49-71, z książki J. W. Creswell (2009). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- zrobić ćwiczenie nr 1 ze strony 71
Komentarze
Prześlij komentarz